سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از روغن موتور خودرو خود نگهداری کنید

تعویض روغن وسیله نقلیه شما یک بخش اساسی از تعمیر و نگهداری است و اگر به درستی انجام شود باعث می شود خودرو شما برای چندین سال کار کند. عوامل متعددی وجود دارد که بر تعداد دفعات تعویض روغن موتور تأثیر می‌گذارد، مانند سن خودرو، شرایط رانندگی و نوع روغن مورد استفاده.

انجمن خودروی آمریکا (AAA) همچنین هشدار می دهد که در حالی که هر خودرویی به روغن نیاز دارد، فقط هر روغنی این کار را نمی کند.

AAA گفت: "موتورهای مدرن با استانداردهای دقیق طراحی و ساخته می شوند و برای اطمینان از عمر طولانی به روغن هایی نیاز دارند که مشخصات صنعتی و خودروسازان بسیار خاص را رعایت کنند."

"روغن مناسب برای خودرو و مدل خودروی شما باید دارای درجه ویسکوزیته SAE صحیح باشد، استانداردهای عملکرد را برآورده کند ... و با هر مشخصات منحصر به فردی که توسط خودروساز یا سازنده موتور تعیین شده است مطابقت داشته باشد."

استفاده از نوع نامناسب روغن می تواند منجر به باطل شدن گارانتی خودرو شما شود.

اگر مطمئن نیستید از چه روغنی استفاده کنید، با کتابچه راهنمای مالک خودرو خود مشورت کنید، در غیر این صورت، می توانید با یک مکانیک قابل اعتماد در مورد نیازهای روغن توصیه شده خودرو خود مشورت کنید.

در گذشته، تعویض روغن تقریباً هر 4900 کیلومتر عادی بود، اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی، روانکارهای مدرن به موتورها اجازه می دهند بین 8000 تا 12000 کیلومتر در هر بازه تعویض روغن کار کنند.

«علاوه بر این، اگر موتور خودروی شما به روغن موتور تمام مصنوعی نیاز داشته باشد، ممکن است تا 24000 کیلومتر بین دو سرویس طی کند! AAA گفت.

همچنین، شما نمی توانید به طور قابل اعتمادی وضعیت روغن موتور را بر اساس رنگ قضاوت کنید، بنابراین، باید برنامه تعمیر و نگهداری کارخانه را برای تعویض روغن دنبال کنید.

برای تهیه روغن موتور از یک فروشگاه معتبر اینجا بروید.

فواصل تعویض روغن در خودروهای قدیمی

معمولاً فواصل تعویض روغن در خودروهای قدیمی بر اساس مسافتی است که وسیله نقلیه طی می کند. به گفته AAA معمولاً دو برنامه تعمیر و نگهداری برای این وسایل نقلیه وجود دارد. یکی برای خودروهایی که در شرایط «عادی» رانندگی می‌کنند و دیگری برای خودروهایی که در شرایط «شدید» کار می‌کنند.

شرایط شدید به عنوان یک یا چند مورد از شرایط زیر تعریف می شود:

-        سفرهای عمدتاً کوتاه (8 کیلومتر یا کمتر)

-        آب و هوای بسیار گرم، سرد یا غبارآلود

-        رانندگی مداوم با توقف و حرکت

-        حمل بارهای سنگین یا بکسل کردن تریلر

اگر خودروی شما در این شرایط استفاده می‌شود، باید از تعمیر و نگهداری دقیق‌تر برنامه‌ریزی شده در دفترچه راهنمای مالک خود استفاده کنید، در غیر این صورت پول خود را برای تعویض روغن و خدمات تعمیر و نگهداری که برای خودروی شما سودی ندارد، هدر ندهید.

فواصل تعویض روغن در خودروهای جدیدتر

AAA گفت: "بیشتر خودروهای جدیدتر مجهز به سیستم های نظارت بر عمر روغن هستند که به طور خودکار زمان نیاز به تعویض روغن را تعیین می کنند و با یک هشدار در صفحه ابزار به شما اطلاع می دهند."

برخلاف سیستم‌های اولیه که مبتنی بر زمان و مسافت هستند، خودروهای مدرن به طور فعال شرایط عملکرد خودرو را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا مشخص کنند روغن چه زمانی شروع به تحلیل می‌کند.

در واقع، کتابچه راهنمای مالک و تعمیر و نگهداری بسیاری از خودروهای جدید، توصیه‌های «سرویس‌های شدید» را به کلی حذف می‌کند، زیرا سیستم نظارت بر عمر روغن، زمانی که عملکرد سنگین را تشخیص می‌دهد، به طور خودکار فاصله تعویض روغن را کوتاه می‌کند.

با این حال، تعویض مکرر روغن به این معنی است که نظارت بر سطح روغن خودرو شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند AAA توصیه می‌کند که سطح روغن را ماهانه چک کنید و در صورت نیاز آن را شارژ کنید، زیرا حفظ سطح روغن مناسب می‌تواند به شما کمک کند از تعمیرات گران قیمت خودرو به دلیل فرسودگی یا فرسودگی موتور جلوگیری کنید. خسارت.