سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاور برندینگ چیست و چرا باید او را استخدام کنید؟

استیو جابز جهان را اینگونه توصیف کرد. اگر اپل برند تجاری خود را تغییر نمی داد، هرگز مایکروسافت را شکست نمی داد. استیو چه کاری متفاوت انجام داد؟ او چگونه توانست اپل را آنقدر متفاوت از رقبای خود قرار دهد که این برند 40 درصد از بازار گوشی های هوشمند را به دست آورد؟

این یک دستورالعمل پیچیده برای موفقیت است، اما یک چیز مطمئن است. اپل دیدگاه خود را به همه محصولات و خدمات خود منعکس کرد. از این طریق، برند قادر به برقراری ارتباط عاطفی و معنادار با مشتریان است. اپل وضعیت موجود را به هم زد و قوانین برندسازی را منفجر کرد. استیو از چک لیست ها پیروی نکرد و استراتژی رقبای پیشرو را کپی نکرد. کاری که او انجام داد، کاری عمیقاً شخصی بود، که مردم نمی‌توانستند با استفاده از محصولاتشان احساس بدی کنند.

برای دانستن مطلب بیشتر در مورد استراتژی برند سازی اینجا بروید.

متأسفانه، شرکت‌ها نمی‌توانند فقط از روشی که اپل برند تجاری خود را اجرا می‌کند کپی کنند. بهترین کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که رویکرد اصلی را کپی کرده و یک متخصص را برای کمک به آنها درگیر کنند - اینجاست که نقش مشاوران برند مشخص می شود.

مشاور برند چیست؟

مشاوران برند تجزیه و تحلیل، راه حل ها و تخصص بازاریابی کلی را برای شرکت ها برای فروش محصولات خود ارائه می دهند. آنها این کار را با تجزیه و تحلیل برند و مشاهده عملکرد آن در برابر رقبا انجام می دهند. آنها همچنین به عنوان استراتژیست های برند شناخته می شوند، آنها می توانند شرکت های کوچک را از طریق تجزیه و تحلیل بازار، بازاریابی محتوا، ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی و خدمات ویدئویی به یک نیروگاه تبدیل کنند.

چرا یک مشاور برند استخدام کنیم؟

استراتژیست های برند برای تجزیه و تحلیل رقابت، قصد بازار و حضور آنلاین، تحلیل بازار را انجام می دهند. از طریق آنها، شرکت ها می توانند رقبای اصلی خود را بشناسند و راهبردی را برای پیشی گرفتن از آنها شناسایی کنند. تجزیه و تحلیل رقابتی شرکت ها را قادر می سازد تا بفهمند همتایانشان از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند. چگونه وب سایت های خود را برای بهینه سازی جستجو ساختار می دهند. و انواع افرادی که آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. مشاوران برند همچنین به شخصیت‌های مشتری نگاه می‌کنند تا از دردسرهای آن‌ها و انواع راه‌حل‌های مورد نیازشان مطلع شوند.

استراتژیست های برند همچنین برای تجزیه و تحلیل عواملی که باعث رتبه بندی ضعیف گوگل می شوند، ممیزی وب سایت انجام می دهند. آنها به دنبال این هستند که بدانند چه چیزی را می توان در وب سایت خود بهبود بخشید تا به شرکت ها در دستیابی به اهداف خود کمک کند. ممیزی وب سایت به بهینه سازی صفحه وب سایت، اجرای بهترین شیوه های سئو مانند برچسب گذاری مناسب، بهینه سازی ابرداده و برچسب گذاری تصویر می پردازد. استراتژیست های برند همچنین به انطباق وب سایت مانند نقشه سایت، شرایط خدمات و حریم خصوصی و ساختارهای پیوند نگاه می کنند.

به غیر از توانایی های مشاوران برند، ایجاد یک استراتژی برندسازی تجاری قوی یکی دیگر از تخصص های اصلی آنها است. استراتژیست های برند می توانند در مورد بازارها و رقابت ها، قیمت، بسته ها و رویکردهای توزیع تهاجمی محصول تحقیق کنند. با در نظر گرفتن هر عنصر محصول، آنها می توانند محصول یا خدمات یک شرکت را به گونه ای قرار دهند که برای مصرف کنندگان جذاب تر باشد و از رقبا پیشی بگیرد.

چگونه مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب مشاور برند مناسب یک چالش است، به ویژه برای شرکت هایی که اولین بار این کار را انجام می دهند. بهترین راه برای انجام این کار، مصاحبه با حداقل سه تا پنج شرکت و کاهش آن به دو شرکت بر اساس ارزیابی چندین حوزه است.

استراتژیست های برند را می توان بر اساس عمق تجربه آنها ارزیابی کرد، به ویژه بر اساس استفاده از کانال ها و رسانه های مختلف در چندین نقطه تماس. در حالت ایده آل، شرکت ها باید مشاور برندی را انتخاب کنند که بتواند هم استراتژی و هم طراحی برند را ارائه دهد.

مشاور برندی را انتخاب کنید که از همه آنچه شرکت می گوید پیروی نمی کند - بلکه مدیران عامل را به چالش می کشد تا از مناطق آسایش خود خارج شوند تا راحت و آسیب پذیر باشند و راه را برای خلاقیت و نوآوری هموار کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که رویکرد برندسازی تجاری مشاوران باید توسط یک فرآیند آزمایش شده و آزمایش شده که نتایج را ارائه می دهد، پشتیبانی شود. شرکت‌ها نمی‌خواهند با مشاوران برندی که کار خود را با استفاده از روش گوش انجام می‌دهند، درگیر شوند.

همچنین یافتن شریکی که به چشم انداز شرکت باور داشته باشد و استراتژی برندسازی تجاری را که با آن همسو باشد، ترسیم کند، به همان اندازه مهم است. یک استراتژیست خوب برند کسی است که می تواند وضعیت آینده شرکت را تصور کند و می داند چگونه از برند تجاری برای رسیدن به موفقیت استفاده کند.

یک مشاور برند، برندسازی تجاری شرکت ها را برای دستیابی به اهداف و مقاصد به شیوه ای ساختاریافته تر و در عین حال خلاقانه تر متمرکز می کند. به یاد داشته باشید، یک فرمول ریاضی برای برندسازی وجود ندارد، بهترین راه این است که به طور مداوم از طریق آزمون و خطا بگذرید. با این کار، شریکی پیدا کنید که هم ثبات یک فرآیند کاملاً تعریف شده و هم خلاقیت و اشتیاق یک بیننده را داشته باشد. DVG راه‌حل‌های مشتری‌محور و استراتژی‌های برندسازی را طراحی و توسعه می‌دهد که هدف آن جلب مزیت رقابتی شرکای خود است. DVG بیش از یک شرکت فناوری، مشاوران برندی دارد که می توانند یک استراتژی دیجیتالی ایجاد کنند که تصویر برند یک شرکت را متمایز کند.

بازار بسیار پر سر و صدا همانطور که استیو گفت:

"این در مورد فرهنگ پاپ نیست، و این در مورد فریب دادن مردم نیست، و این برای متقاعد کردن مردم نیست که آنها چیزی را می خواهند که نمی خواهند. ما متوجه می شویم که چه می خواهیم. و من فکر می‌کنم که ما در داشتن نظم و انضباط مناسب برای فکر کردن در مورد اینکه آیا بسیاری از افراد نیز آن را می‌خواهند، بسیار خوب هستیم. این چیزی است که ما برای انجام آن پول می گیریم. ما فقط می خواهیم محصولات عالی بسازیم.»